Een bedrijf dat beter wilt worden gevonden in Google

Ze bieden veel hints, maar kunnen nauwelijks het algoritme van Google volgen als het gaat om de menselijke factor. Zorg ervoor dat u bij het maken van metatags rekening houdt met zowel de technische aspecten als de gebruikerservaring.

SEO-checklist op de pagina’s
Laten we beginnen met de dingen die u kunt doen in WordPress of een ander contentmanagementsysteem.

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist.

1. 1. Zoek uit wat mensen zoeken voordat u begint te schrijven
Bent u van plan om te schrijven over een onderwerp waar mensen naar zoeken? Weet u zeker dat uw standpunt anders en uniek is? Kun je een nieuwe toegevoegde waarde bieden aan het onderwerp? Is uw timing juist?

Dit zijn de belangrijkste vragen voordat u begint met schrijven en het maakt niet uit of het een blog of een product landing page is. Er zijn vele manieren om daar achter te komen. Trefwoordonderzoek is een onvermijdelijk onderdeel ervan. We praten over hoe je trefwoord onderzoek te doen in het 5e hoofdstuk.

2. 2. Titel tags en koppen
Maak een aantrekkelijk titelplaatje, metabeschrijving en koppen. Houd rekening met wat we eerder al zeiden. Uw belangrijkste focus trefwoord moet er nog steeds zijn, zodat gebruikers weten waar uw website over gaat. Gebruik de metabeschrijving als een geweldige kans voor de call-to-action (CTA) nadruk.

Overtuig zowel gebruikers als zoekmachines ervan dat je op je website moet klikken.

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist.

Top 11 fouten bij het maken van title tags
Nogmaals, denk aan de betrokkenheid van de gebruiker, dus overdrijf niet door het gebruik van goedkope of te cheesy woorden. Kijk naar uw concurrenten, analyseer wat voor hen werkt en bouw uw eigen strategie.

Snelle tips voor titels en koppen:

Google toont de titels als ze tot 70 tekens en metabeschrijvingen tot 155 tekens (bijgewerkt in mei 2019).
Zorg ervoor dat je de juiste <h1>, <h2>, <h3>, …. structuur gebruikt voor een goede leesbaarheid en structuur.
Controleer het voorbeeld van de zoekresultaten in tools zoals SEOmofo (screenshot hieronder), SEOSiteCheckup, of WordPress plugins.
3. 3. Gebruik SEO-vriendelijke URL’s
Vermijd het gebruik van automatisch gegenereerde URL’s met cijfers en tekens:

Gebruik URL’s die overeenkomen met uw inhoud en de titel:

SEO-specialisten en bloggers zeggen dat korte URL’s beter scoren in Google. Wij denken dat het een kwestie van gebruikerservaring is. Dit betekent natuurlijk niet dat een URL van 20 woorden in orde is.

4. 4. Multimedia
Wilt u uw bezoekers betrekken? Gebruik dan afbeeldingen, infographics, grafieken en video’s. Ze leiden tot lagere bounce rates en een hogere betrokkenheid. Sommige dingen moeten op de goede ouderwetse manier geschreven worden, maar multimedia is een must.

Videostreaming is een van de heetste marketingtrends van de laatste jaren. Bovendien motiveren ze mensen om uw content leuk te vinden, te delen of te becommentariëren.

Snelle tips voor multimedia:

Optimaliseer afbeeldingen door gebruik te maken van relevante bestandsnamen (how-to-bake-pizza.jpg), wijzig beeldattributen en bestandsgrootte.
Integreer interactieve multimedia zoals video’s of grafieken.
Vergeet niet om transcripten op te nemen, zodat u geen belangrijke trefwoorden verliest (zoekmachinecrawlers kunnen de video niet “lezen”).
5. 5. Uitgaande en interne links
Het gebruik van uitgaande links geeft een relevant signaal van uw onderwerp aan Google. Zorg ervoor dat u een koppeling maakt naar relevante en gezaghebbende bronnen.

Interne links zijn een perfecte manier om uw andere artikelen of website-onderdelen te promoten. Het maakt het gemakkelijker om ze te bezoeken en leidt tot een grotere betrokkenheid. Interne links helpen Google-bots ook om de structuur van de website te begrijpen.

Snelle tips voor uitgaande en interne links:

Uitgaande links kunnen uw ranking niet direct verbeteren, maar toch is het zeer aan te raden om ze te gebruiken.
Gebruik tot 2-3 interne links, afhankelijk van de lengte van de inhoud.
Zoekmachine crawlers scannen deze links, dus probeer niet vals te spelen en kijk uit voor gebroken links.
Volg het onderwerp cluster model voor interne links.
Een van de beste manieren om uw inhoud te koppelen is door het onderwerp cluster model te volgen.
6. 6. Laat mensen zich engageren
Grote inhoud deelt zichzelf. Ja, misschien wel in het verleden. Mensen zijn tegenwoordig lui, dus de share buttons moeten altijd op je website staan. Volgens BuzzSumo is het sociaal delen sinds 2015 met de helft gedaald.

Overweeg naast Facebook, Twitter of LinkedIn ook specifieke en thematische sociale netwerken toe te voegen, zoals Reddit, Pinterest en vele andere.

Technische SEO-checklist op de pagina SEO
We kunnen technische SEO classificeren als onderdeel van de on-page SEO die zich bezighoudt met meer technische zaken. Het vereist meestal ten minste enige ontwikkelingsvaardigheden of een webontwikkelaar. Maar wees niet te bang, er zijn veel dingen die je gemakkelijk kunt doen in WordPress 😎.

Dit zijn de belangrijkste technische SEO-factoren waarop u zich moet concentreren:

1. Zoekconsole
Het opzetten van de Google Search Console (Webmaster-tools) is een van de SEO-basics. Het helpt u om de aanwezigheid en prestaties van uw site in Google Search te monitoren en te onderhouden.

De Zoek Console helpt u bij het analyseren van uw zoekwoord rankings, CTR’s, mogelijke Google sancties en vele andere nuttige gegevens voor technische SEO.

Andere functies zijn onder andere de inhoud mobiele bruikbaarheid, het kiezen van wat je wilt worden geïndexeerd en wat niet, site fouten

https://ralfvanveen.com