Ze bieden veel hints, maar kunnen nauwelijks het algoritme van Google volgen als het gaat om de menselijke factor. Zorg ervoor dat u bij het maken van metatags rekening houdt met zowel de technische aspecten als de gebruikerservaring. SEO-checklist op de pagina’s Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist. 1. 1. Zoek uit wat mensen zoeken voordat u begint te schrijven Dit zijn de belangrijkste vragen voordat u begint met schrijven en het maakt niet uit of het een blog of een product landing page is. Er zijn vele manieren om daar achter te komen. Trefwoordonderzoek is een onvermijdelijk onderdeel ervan. We praten over hoe je trefwoord onderzoek te doen in het 5e hoofdstuk. 2. 2. Titel tags en koppen Overtuig zowel gebruikers als zoekmachines ervan dat je op je website moet klikken. Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist. Top 11 fouten bij het maken van title tags Snelle tips voor titels en koppen: Google toont de titels als ze tot 70 tekens en metabeschrijvingen tot 155 tekens (bijgewerkt in mei 2019). Gebruik URL’s die overeenkomen met uw inhoud en de titel: SEO-specialisten en bloggers zeggen dat korte URL’s beter scoren in Google. Wij denken dat het een kwestie van gebruikerservaring is. Dit betekent natuurlijk niet dat een URL van 20 woorden in orde is. 4. 4. Multimedia Videostreaming is een van de heetste marketingtrends van de laatste jaren. Bovendien motiveren ze mensen om uw content leuk te vinden, te delen of te becommentariëren. Snelle tips voor multimedia: Optimaliseer afbeeldingen door gebruik te maken van relevante bestandsnamen (how-to-bake-pizza.jpg), wijzig beeldattributen en bestandsgrootte. Interne links zijn een perfecte manier om uw andere artikelen of website-onderdelen te promoten. Het maakt het gemakkelijker om ze te bezoeken en leidt tot een grotere betrokkenheid. Interne links helpen Google-bots ook om de structuur van de website te begrijpen. Snelle tips voor uitgaande en interne links: Uitgaande links kunnen uw ranking niet direct verbeteren, maar toch is het zeer aan te raden om ze te gebruiken. Overweeg naast Facebook, Twitter of LinkedIn ook specifieke en thematische sociale netwerken toe te voegen, zoals Reddit, Pinterest en vele andere. Technische SEO-checklist op de pagina SEO Dit zijn de belangrijkste technische SEO-factoren waarop u zich moet concentreren: 1. Zoekconsole De Zoek Console helpt u bij het analyseren van uw zoekwoord rankings, CTR’s, mogelijke Google sancties en vele andere nuttige gegevens voor technische SEO. Andere functies zijn onder andere de inhoud mobiele bruikbaarheid, het kiezen van wat je wilt worden geïndexeerd en wat niet, site fouten |
https://ralfvanveen.com |
