Resultaten van de jaren 2010 In de jaren 2010 is de technologie, media, telecommunicatie (“TMT”) -industrie in een snel tempo gegroeid. Eind 2019 kwamen zeven bedrijven in de TMT-industrie in de top tien van beursgenoteerde bedrijven met de grootste kapitalisatie. Tien jaar eerder stonden er drie energiebedrijven, drie banken en slechts twee TMT-bedrijven op de lijst. Er heeft een brede economische en sociale verschuiving plaatsgevonden van fysiek naar digitaal. De jaren 2010 zullen bekend staan als het decennium van sociale media, smartphones, machine-intelligentie en de cloud. Voorspellingen voor de jaren 2020 Het aantal internetgebruikers in het komende decennium zal niet meer dan verdubbelen. De verspreiding van smartphones begint ook te vertragen, zelfs in opkomende markten. Kunstmatige intelligentie zal in de jaren 2020 een steeds grotere rol spelen. Dit decennium zal waarschijnlijk ook de langverwachte massale opkomst van augmented en virtual reality zien. Aan de andere kant dreigt de wereldwijde groei te vertragen. De handelsspanningen tussen de VS en China nemen toe, aangewakkerd door handelsgeschillen en nationale veiligheidsproblemen. Amerikaanse halfgeleiderbedrijven kunnen te maken krijgen met exportbeperkingen die een sterke waardeketen tot stilstand zouden brengen en het vermogen van de industrie om het huidige hoge niveau van O & O-investeringen te handhaven, ondermijnen. Belemmeringen voor technologie en marktontwikkeling kunnen de uitrol van 5G-infrastructuur en de ontwikkeling van digitale diensten van de volgende generatie vertragen. Ontwikkelingsmogelijkheden De ontwikkeling van streaming video gaat door. In de laatste Deloitte Digital Media Trends Survey gaven meer respondenten aan dat ze ten minste één abonnement op streaming tv hebben (69%) dan traditionele Pay TV (65%). Vrijwel elk mediabedrijf streeft naar directe verbindingen met consumenten. Het lijkt erop dat medio 2020 alle grote televisienetwerken en studio’s in de Verenigde Staten hun eigen live-uitzenddienst voor consumenten zullen hebben. Terwijl ze hun diensten lanceren, trekken grote studio’s de inhoudsrechten van streamingplatforms in. Het is dus bijna onmogelijk geworden voor platforms om alle grote studio’s of netwerken binnen één site te verenigen. Hierdoor zijn veel consumenten genoodzaakt om voor meerdere abonnementen te betalen. Uit onderzoek blijkt dat consumenten slechts voor een bepaald aantal streamingdiensten willen betalen. Over de afgelopen twee jaar was het gemiddeld aantal abonnementen 3. Een manier om deze diensten overeind te houden, is door middel van hergroepering. Deze aanpak is ontwikkeld door spelers als Amazon en Roku. Aanbieders hebben de mogelijkheid om gepersonaliseerde inhoudspakketten aan te bieden die, naast video’s, streaming muziek en games kunnen bevatten, en de mogelijkheid voor klanten om advertenties te bekijken in ruil voor “gratis” inhoud (zonder abonnement). Bedrijven zullen hun contentbibliotheken blijven uitbreiden door middel van fusies en overnames. Met de komst van 5G zullen er waarschijnlijk nieuwe apps uitkomen die er nog nooit zijn geweest. Providers kunnen de downloadsnelheid en het maandelijkse datavolume verhogen met onbeperkte dataplannen. Gartner voorspelt dat de wereldwijde inkomsten uit 5G-netwerkinfrastructuur in 2020 $ 4,2 miljard zullen bedragen, een recordgroei van 89 procent op jaarbasis. Case Alibaba Group Holding Limited heeft een nieuw ’88 VIP’-premiumlidmaatschapspakket uitgebracht dat exclusieve voordelen biedt aan leden in het Alibaba-ecosysteem met commerciële, entertainment- en on-premise services. Het lid komt automatisch in aanmerking voor lidmaatschap van verschillende Alibaba-bedrijven, waaronder het Youku-videostreamingplatform, het Xiami-muziekplatform, de Ele.me on-demand bezorgservice en het Taopiaopiao online ticketingsportaal en andere. Eind 2019 lanceerde Disney de langverwachte Disney + -streamingservice en het bedrijf registreerde op de eerste dag meer dan 10 miljoen abonnementen. De bibliotheek heeft producten van Disney, Pixar, Marvel, Star Wars en National Geographic. Disney + kan een sterke marktpositie verwerven met originele inhoud tegen een concurrerende prijs van $ 6,99. Netflix, de belangrijkste concurrent, biedt een vergelijkbare service voor $ 12,99. Het succes van Fortnite heeft de strategieën van toonaangevende videogamebedrijven veranderd. Hoewel het basisspel gratis blijft, biedt Fortnite ook een stroom nieuwe freemium-inhoud voor alle spelers, terwijl de aankoop van een “Battle Pass” wordt aangemoedigd die extra inhoud ontgrendelt. Dit heeft geresulteerd in een zeer actieve en loyale spelersgemeenschap. Call of Duty en EA’s Battlefield V hebben in 2018 vergelijkbare modellen overgenomen. Een belangrijk kenmerk van de zich ontwikkelende mediawereld is dat ze persoonlijk en in toenemende mate digitaal van aard zijn. De grootste platforms voldoen aan en anticiperen op de behoeften van individuele gebruikers met afspeellijsten en op algoritmen gebaseerde aanbevelingen.
Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com |
https://webdevelopmentapp.com/nl/development.html |
