Eten en drinken

5 redenen om rode aardappels toe te voegen aan de voeding

Aardappelen zijn de meest populaire groente over de hele wereld. Volgens de voeding bevatten aardappelen vitamine B, vitamine C, vezels, koolhydraten, kalium die gezond zijn voor de mens. Elke aardappelsoort heeft verschillende gevolgen voor de gezondheid. Op de markt zijn er veel verschillende aardappels te verkrijgen. Als u een gezondere aardappel probeert te kiezen, kijk dan eens naar de gezondheidsimpact van rode aardappelen, omdat ze minder calorieën bevatten dan gewone aardappelen. Ze bevatten ook minder vezels, vitamine C en nog veel meer. Blijf dit artikel lezen om meer te weten over rode aardappelen. Voor een beter begrip worden er een paar redenen gegeven om rode aardappels aan uw dieet toe te voegen.

Redenen om voor Rode Aardappelen te kiezen

Ongetwijfeld heeft elke aardappel zijn kwaliteiten. Het enige verschil is wanneer je ze klaarmaakt en eet. Of je nu aardappelen gebakken, gebakken, gepureerd, gesneden of gekookt hebt, ze leveren energie aan je lichaam. De meeste mensen eten graag een oven gebakken aardappel met salade en gefrituurde frietjes met zure room. Als u een van hen bent, moet u rode aardappelen gebruiken om salade, frites of gebraden te maken. Het heeft tal van gevolgen voor de gezondheid.

1- Voedings Feit

Rode aardappelen zijn klein tot middelgroot, rond of enigszins langwerpig en hebben een gladde, dunne rode schil met wit vruchtvlees. Ze zijn subtiel zoet en bevatten milde suikers. Bovendien zijn ze wasachtig, vochtig en glad, romig van structuur en worden ze bij voorkeur gebruikt voor braden, pureren, soepen en salades. Volgens deskundige voedingsdeskundigen bevat 1 kleine rode aardappel 123 calorieën, 27 g koolhydraten, 2 g suiker, 2 g vezels, 3 g eiwit, 0 g vet, 0 g enkelvoudig onverzadigd vet, 942,9 mg kalium, 20,8 mg natrium, 0,4 mg vitamine B6, 21,8 mg vitamine C, 15,6 mg calcium, 124,6 mg fosfor, 48,4 mg magnesium.

2- Verminder stress en angst

Rode aardappelen hebben 10% vitamine B6 dat voldoende is voor de dagelijkse waarde. Vitamine B6 werkt mee aan de vernieuwing van cellen, een gezond zenuwstelsel en houdt je gemoedstoestand in balans. De rode aardappel helpt je om te gaan met alledaagse stress en het cholesterol te verlagen. Bovendien helpt deze aardappel ook om hartaandoeningen te voorkomen. Rooster of bak rode aardappelen om maximale vitamine B6 te krijgen.

3- Verbeter het energieniveau

Rode aardappelen geven meer energie omdat ze maximale koolhydraten bevatten. Volgens voedingsdeskundigen zijn aardappelen een geweldige brandstof voor het lichaam omdat ze essentiële voedingsstoffen, rijke koolhydraten en andere vitamines bevatten. Aardappelen zijn een heerlijke energiebron, daarom is het goed om aardappelen aan uw dieet toevoegen. Bij de Aardappelshop kunt u gemakkelijk een rode aardappel krijgen.

4- Sterk immuniteitssysteem

Aardappelen leveren vitamine C waardoor het immuunsysteem van het lichaam sterker wordt. De rode aardappel levert vezels, antioxidanten en herstelt lichaamsweefsels. 21,8 mg Vitamine C speelt een vitale rol in uw algehele gezondheid. Health Nutrition raadt rode aardappelen aan voor een gezond lichaam en een gezonde geest.

5- Verbeter het enzymatische systeem

Gebakken rode aardappelen hebben ongeveer 6% van de dagelijkse waarde van ijzer. Voedingsdeskundigen zeggen dat aardappelen een geweldige manier zijn om ijzer te krijgen, wat helpt bij de neurale ontwikkeling in je lichaam. Bovendien helpt het u ook om het enzymatische systeem en de algehele celfunctie overal in het lichaam te verbeteren.