OBS Beukenlaan
Image default
Dienstverlening

Handige tips die van pas kunnen komen als je begrafenisondernemer bent

Het is normaal dat je niet weet wat je moet zeggen als begrafenisondernemers praten met klanten die onlangs een familielid zijn kwijtgeraakt. Hoewel het hun plicht is om te weten hoe ze effectief kunnen communiceren als ze echt hun best willen doen in deze lijn van het werk. De volgende gids legt belangrijke tips uit die iedereen, niet alleen professionals, moeten nemen als ze met een rouwende persoon praten.

Toon altijd medeleven met de nabestaanden

Probeer het onderwerp niet aan te kaarten bij klanten die niet klaar zijn om over zichzelf te praten. Het dwingen van een onderwerp over de dood van een echtgeno(o)t(e) of een kind zal alleen maar negatieve reacties opleveren. Het is belangrijk dat je toestemming geeft om het onderwerp ter sprake te brengen in plaats van het te forceren.

Ook als begrafenisondernemer moet je nooit proberen om het gesprek over het onderwerp te vermijden. Dit lijkt net alsof ze in ontkenning zijn en zich niet bewust zijn van het probleem. Het gelukkige medium tussendoor is de vraag of de persoon zin heeft om te praten en welk antwoord hij ook wil geven.

Laat de nabestaanden op hun gemak voelen

Wees niet bang om gevoelens te erkennen. 70% van de mensen die in het afgelopen jaar iemand hebben verloren, hebben opgemerkt dat ze zich ongemakkelijk voelden bij het huilen voor begrafenisondernemers omdat ze zo afgeschrikt werden door de bron van de emoties. Je moet dit soort handelingen openlijk toestaan in je bedrijf, want het hoort allemaal bij het uitvaartproces.

Stil zijn is niet altijd een slecht teken. Soms laat de stilte een comfortabele eenheid zien tussen twee mensen. Als er geen juiste woorden zijn om te zeggen, kunnen ze beter niets zeggen. Soms kan lichaamstaal, zoals een handgreep of oogcontact, net zo betekenisvol zijn.

Spreek van te voren dingen met elkaar door om het proces gemakkelijker te maken

Zorg ervoor dat de cliënt weet dat dit allemaal goed is. Je hebt met begrafenisondernemers gewerkt en bent er zelf ook een, dus je kent honderden mensen die een soortgelijke ervaring hebben meegemaakt. Laat zien dat je je op je gemak voelt bij de dood en begrijp verdriet van verlies. Laat je menselijke kant zien.

Er zijn een paar dingen die je nooit moet zeggen tegen iemand die met verdriet te maken heeft.

  • “Ik weet hoe je je voelt. Deze verklaring probeert te zeggen dat je precies weet hoe ze zich van binnen voelen en hun ervaring vermindert. Je zult nooit weten hoe ze zich voelen.
  • “Het maakt deel uit van Gods plan.” Hou God uit je verklaringen, want dit lijkt veroordelend.
  • “Ze is nu op een betere plek.” De rouwende persoon is het misschien niet met je eens, dus je hebt geen autoriteit die dit soort dingen zegt.

Het beste advies dat je als begrafenisondernemer kunt geven is om praktisch advies te geven en beschikbaar te zijn. U moet een grote verscheidenheid aan bronnen in uw kantoor hebben die kunnen worden gegeven. Namen van aanbevolen therapeuten, psychologen; hulpgroepen, steungroepen en priesters moeten allemaal worden opgenomen. Als je echt aan de top wilt staan, ga dan uit je dak om te helpen met dingen die niet met de begrafenis te maken hebben, zoals boodschappen doen of andere boodschappen doen.

 

https://uitvaartpolis-online.com/begrafenisondernemer-katwijk/