Middels creatieve berichten kun je interactie verhogen op jouw socials. Denk goed over de huidige onderwerpen na en hoe deze om te buigen zijn naar creatieve posts. Er doen zich ruimschootse gebeurtenissen voor ieder jaar, dus als je alert bent kun je hier goed op inspelen. Wij geven hieronder een aantal succesvolle voorbeelden. Een tip: gebruik zelf humor, dit slaat namelijk het beste aan bij de lezers.
Toen Dotan de publiciteit op zich kreegNepvolgers? Dat doe je toch niet! Dat is de reactie van velen. Echter blijken mensen dit toch echt te gebruiken. Zo werd in 2018 duidelijk dat zanger Dotan gebruik maakte van nepvolgers. Hij werd betrapt en werd vervolgens aan zijn eigen schandpaal genageld. Hierop heeft Bol.com fantastisch ingehaakt met een creatieve boodschap. Het gevolg van hete zomerdagenMocht het warmer zijn dan 40 graden, dan kun je je voorstellen dat het nauwelijks tot niet uit te houden is in een tuinhuisje. Hier was Hornbach ook van op de hoogte en hier speelden zij in de zomer van 2019 dan ook erg goed op in. Op de warme temperaturen werd door vele bedrijven ingehaakt. Hornbach had toch wel beduidend de beste inhaker bedacht. Hornbach had bedacht dat je een sauna in de zomer namelijk ook als sauna kon gebruiken. Chaos door een fout knopje in te drukkenChaos door een fout knopje in een vliegtuig? Ja dit is echt gebeurd! Er werd even op Schiphol gedacht dat er sprake was van een kaping. Gelukkig bleek dat de piloot op de verkeerde knop gedrukt had. Toen het nieuws naar buiten kwam kun je je voorstellen dat hier enige grapjes over gemaakt werden. Veel bedrijven speelde hier goed op in. Nog een ander kaartje voor RamosDe onderschatting van Ramos kwam Real Madrid duur te staan tegen Ajax. Ramos dacht al met beide benen in de halve finale te staan en besloot daarom een gele kaart te pakken. Dan kon hij de volgende wedstrijd met een ‘schone lei’ beginnen. Echter was niks minder waar. Ajax gaf Real Madrid klop met 1-4 en dat betekende ook de uitschakeling voor Real Madrid. Hier waren de Madrilenen alles behalve blij mee. Logisch. Je wilt immers dat je club zover mogelijk komt in het allergrootste clubtoernooi ter wereld. PostNL gunde hem nog een kaartje, speciaal van hun. Attent he? Dit kaartje sloeg in ieder geval erg goed aan bij de volgers van PostNL. World record egg en JumboEen grote ‘gebeurtenis’ in 2019 was het onvergetelijke ei dat de meeste likes ooit ontving voor zijn instagram foto. Dit beroemde ei heeft tot op heden het wereldrecord voor de meeste likes per foto. Zo’n inkopper is natuurlijk verleidelijk om aan niet aan je neus voorbij te laten gaan. Dat vond Jumbo ook. Zo ging Jumbo ook opeens alleen maar world record eggs verkopen in haar winkel. Althans, dat zeiden ze. Want iedereen wil toch zo’n ei hebben? Mocht je er nog steeds niet uitkomen na het lezen van deze blog, neem dan contact met ons op. Wij helpen jou natuurlijk graag verder bij het opstellen van inhakers. Deze blog is mede mogelijk gemaakt door Jeroen van Promoboer – promotiematerialen met logo. |
https://promoboer.nl/ |