8 belangrijkste voordelen van een hometrainer

8 belangrijkste voordelen van een hometrainer

 

Elke dag een vorm van lichaamsbeweging krijgen, helpt uw ​​immuunsysteem te stimuleren, uw gewicht te beheersen en uw lichaam onder controle te houden. Een van de beste manieren om uw dagelijkse cardio te doen, is op een hometrainer. Hometrainers worden steeds populairder, ze zijn licht, gebruiksvriendelijk en kunnen soms zelfs opgevouwen worden om ze gemakkelijk op te bergen. Bovendien kunt u ze altijd en overal gebruiken, ongeacht het weer buiten. En de machines van vandaag zijn beter dan ooit tevoren. Veel modellen hebben aanpasbare fitnessprogramma’s, ingebouwde hartslagmeters, ventilatoren en nog veel meer. Lees verder voor een diepgaande blik op de belangrijkste voordelen van hometrainers.

 

Als je wat kilo’s kwijt wilt, is een hometrainer een zeer efficiënte manier om calorieën te verbranden. 30 minuten achter elkaar fietsen op een hometrainer kan tussen de 200 en 300 calorieën verbranden (afhankelijk van het gebruikersgewicht). Dat maakt dat een hometrainer ook een zeer geschikt apparaat is om mee af te vallen. Lees hier waar je op moet letten wanner je van plan bent om een hometrainer te kopen.

 

Fietsers staan ​​bekend om hun geweldige benen. Het is logisch: wanneer u op de fietspedalen trapt, zijn uw quads, bilspieren en kuiten hard aan het werk om de fiets voort te stuwen. Bonus: als u aan het stuur trekt, traint u ook uw bovenlichaam. U zou het misschien niet verwachten maar op die manier kunt u zelfs uw buikspieren trainen.

 

Stationaire fietsen werken onvermoeibaar om de belangrijkste spiergroepen te versterken die de rug-, been-, dij- en hamstrings ondersteunen. Er zijn 2 verschillende slagen die op een hometrainer worden gebruikt: de push en de pull. De pedalen naar beneden duwen is een geweldige manier om de quads te versterken, terwijl omhoog trekken een geweldige manier is om de hamstrings te versterken. Bonus: hometrainers veroorzaken minder belasting van de knieën dan buitenfietsen, omdat u op vlak terrein rijdt.

 

Hardlopen, joggen en veel teamsporten en -lessen kunnen zwaar zijn voor je gewrichten vanwege de hoeveelheid impact die ermee gepaard gaat. Een hometrainer is een uitzonderlijke manier om uw hartslag te verhogen zonder die kostbare gewrichten te belasten. In feite legt een fiets nog minder druk op de rug, heupen, knieën en enkels dan lopen. De juiste vorm op de fiets betekent dat je knie slechts een klein beetje moet buigen bij de neerwaartse pedaalslag. Als het te gebogen of te recht is, moet je dat zadel aanpassen.

 

Het beste van een hometrainer is dat je hem altijd en overal kunt gebruiken. Als het weer buiten te warm, te koud of te regenachtig is, wat maakt het uit? U kunt een ligfiets in uw thuiskantoor, slaapkamer of terras bewaren, zodat u na het diner, voor het ontbijt of tijdens een pauze op het werk kunt trainen. En als u op uw computer zit, kunt u uw favoriete tv-programma’s inhalen, de krant of een boek lezen of uw kleintjes in de gaten houden.

 

Cardio-oefeningen werken om de hoge bloeddruk te verlagen, de bloedsuikerspiegel te reguleren en hartaanvallen te voorkomen. Om nog maar te zwijgen, het is een geweldige manier om af te vallen. Springen op een hometrainer is een uitzonderlijke manier om je lichaam te trainen, omdat het je hart helpt efficiënter bloed te pompen. Het werkt ook hard om het goede cholesterol te verhogen en het slechte cholesterol in uw lichaam te verlagen. Simpel gezegd: 30 minuten per dag een paar keer per week op een hometrainer fietsen kan je leven verlengen.

 

Het rijden op een hometrainer kan uw hart en longen versterken, terwijl het ook het vermogen van uw lichaam om zuurstof te gebruiken verbetert. Regelmatig gebruik van een hometrainer kan ook helpen bij het reguleren van hoge bloeddruk en het verbeteren van de ademhalingsfunctie. Voor de beste resultaten wordt aanbevolen dat u vijf dagen per week gedurende 30 minuten traint. Bekijk hier de beste hometrainers voor thuis.

 

Volgens een studie gepubliceerd in het tijdschrift Psychotherapy and Psychosomatics, verbeterde fietsen het energieniveau met 20 procent en verminderde vermoeidheid met 65 procent. Waarom vraag je dat? Het is simpel: fietsen activeert je hersenen om de neurotransmitter dopamine af te geven, die is gekoppeld aan energie.

 

Nu u bekend bent met de voordelen van fitnessapparaten, is het tijd om er een te vinden die bij u en uw levensstijl past. Stel uzelf de volgende vragen om er zeker van te zijn dat u de beste fiets voor u kiest:

 

Wil je een hometrainer, een indoorfiets of een ligfiets (met dit type fiets kun je vanuit een meer liggende positie trappen)?

Heeft u iets kleins nodig dat opvouwbaar is, of heeft u met alle toeters en bellen ruimte voor iets?

Wat wil je uitgeven?

Hoe vaak ben je van plan het te gebruiken?

Waar ga je de fiets voor gebruiken? Wat is je primaire doel?

Om uw training voor u te laten werken, is het belangrijk om naar het volgende niveau te gaan. We raden aan om een ​​vriend te vinden om mee te trainen – dit houdt je verantwoordelijk voor je trainingen en zorgt ervoor dat je je aan een routine houdt. We raden je ook aan om je intentie vast te stellen voordat je op de fiets stapt. Of het nu de ene dag kracht is of de volgende dag herstel, het is geweldig om te weten waar je voor werkt. Ten slotte is het belangrijk om het af en toe te veranderen. Met zoveel leuke en innovatieve video’s op de markt, kun je de ene dag door de stad fietsen en de volgende dag door Frankrijk met een druk op de knop.

https://www.hometrainers-vergeleken.nl