Kinderen

Redenen om op de fiets naar je werk te gaan

Als je met een meisjesfiets 16 inch naar je werk gaat, vermijd je problemen zoals het verkeer, maar dat is niet alles. Fietsen kan je in vorm houden, het milieu helpen, je gelukkiger maken, geld besparen en je woon-werkverkeer sneller laten verlopen.

Het kan je in vorm houden

Fietsen is een geweldige manier om in vorm te blijven. Het kan een uitstekende vorm van lichaamsbeweging zijn en het is iets dat je buiten en in je eigen tempo kunt doen. Je hebt geen speciale apparatuur of een sportschool abonnement nodig. Je hebt alleen een fiets en andere benodigdheden nodig, zoals een orbitkey nest die je in je fietstas stopt en je bent klaar om te gaan. Fietsen verbrandt evenveel calorieën als andere vormen van lichaamsbeweging, zoals hardlopen, en het verhoogt ook je hartslag. Dit betekent dat je na verloop van tijd meer uithoudingsvermogen kunt opbouwen. Dit kan helpen om je gewicht af te houden en tegelijkertijd spierdefinitie te geven. Fietsen is ook goed voor de geestelijke gezondheid, want als mensen fietsen, voelen ze zich gelukkiger.

Het helpt het milieu

Fietsen naar het werk is een ongelooflijk milieuvriendelijke manier van woon-werkverkeer. Met elke kilometer die je fietst in plaats van met de auto te rijden, verminder je de CO2-uitstoot en help je het milieu. Door met de fiets naar het werk te gaan, verminder je de behoefte aan auto’s en brandstof, wat op zijn beurt de luchtvervuiling vermindert. Je vermindert ook de hoeveelheid ruimte die nodig is voor parkeerplaatsen en wegreparaties veroorzaakt door het gebruik van voertuigen. Fietsen is dus niet alleen goed voor je gezondheid, maar ook voor het milieu. Je kinderen moeten ook kunnen beseffen hoe fietsen het milieu kan helpen sparen. Je kunt dit doen door een kinderfiets voor ze te kopen en ze te leren fietsen terwijl je ze vertelt hoe goed fietsen is voor het milieu.

Je wordt er blijer van

Je weet misschien al dat sporten goed is voor je gezondheid. Wist je dat sporten ook je humeur kan verbeteren? Door te sporten komt endorfine vrij, een natuurlijke pijnstiller die ons een gelukkiger gevoel geeft en de symptomen van depressie vermindert. Als je de kwaliteit van je slaap wilt verbeteren, is fietsen een uitstekende manier om dat te doen. Het helpt niet alleen de stressniveaus te verminderen, waarvan bekend is dat ze bijdragen aan slapeloosheid, maar het verhoogt ook de hoeveelheid slaap. Het is belangrijk op te merken dat fietsen je kan helpen ontspannen en tegelijkertijd het energieniveau verhoogt door een psychologische boost of “high” te geven tijdens trainingen. Deze combinatie kan met name gunstig zijn als je worstelt met angst of depressie. Het is omdat het zowel comfort op korte termijn als voordelen op lange termijn biedt. Deze voordelen kunnen verbeterde stemmingen en verminderde symptomen zijn die verband houden met psychische aandoeningen.

Je bespaart geld

Als je bent zoals de meeste mensen, is je auto een uitgave die grotere delen van je salaris opslokt dan je zou willen. In feite geeft de gemiddelde persoon meer dan duizenden euros per jaar uit aan zijn of haar auto. Met een fiets hoef je je geen zorgen te maken over benzine of duur maandelijks onderhoud omdat je geen benzine hoeft te tanken om een ​​fiets te laten werken en je een fiets gemakkelijk kunt onderhouden.